Lira hockey!

Det gick faktiskt hyfsat på AF denna gången! Men man får ju panik av att bara se kärringen! En riktig jäva surfitta! Men jag ska iaf börja på nått som heter FIVE. Där jag kommer få hjälp och stöd med att hitta en praktikplats inom Falun/Borlänges närlingsliv! Tror det kommer bli bra bara dom är villiga att lyssna på mig.

Igår fick jag äntligen fingrarna ur röven och tog mig till hockeyplanen vid sportfältet och åkte lite skridskor. Visserligen bara en kort stund, mest bara för att prova på lite.. Gick bra, förutom att min fot krångla som vanligt och sedan fick ja inte skridskorna att sitta som jag ville. Men men! Och idag var jag, mamma och Magnus ner till planen vid Kyrkskolan i Gagnef och åkte. Eller det var bara jag och Magnus som åkte! Men satan vad kul det är.. Trodde att jag skulle vara som bambi på hal is, om inte ännu värre.. Men för att inte ha åkt skridskor på 10 år så tycker jag att det gick suveränt! :) Lite stel i åkningen och så men klubba och puck funkar fint! :) Kommer väl igång ju mer jag åker! Lyckades snubbla/trilla på nått vänster och slå ner knäna i isen. Va lagomt skönt och mina knän kommer vara vackra i morrn! Men de gör inget, för de är så jäkla kul!
Har länge velat spela hockey själv. Men aldrig tagit tag i det.. Men nu så börjar det hända nått.. Inte för att jag kommer bli en hockeyspelare nu, lite sent på tänkt! Men man kan fördriva tiden och spela på skoj! :) Borde kanske gå nån hockeyskola eller nått! ;) Hahah Men är lite för gammal för det kanske! :P Får lära mig själv allt jag kan i stället.. ;)

Har iaf bestämt mig för att besöka en rink varje dag så länge isen ligger kvar och jag har möjlighet att ta mig till en rink.. Vet inte om planen här i kvarnsveden är spolad.. Annars får jag väl gå till sportfältet! :) 

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite bloggar och så innan det är sovdags! Ska lämna syrrans bil kl 7 i morrn så de kanske är bäst att sova tidigt så man orkar kliva upp! 

Pösspöss

~försent~  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0