Julen

Denna dag vart inte som planerat.. Har legat i soffan hela dagen med ryggont och magsmärtor.. Vart helt väck i huvudet.. Erik kom hit en sväng och vi låg och pratade om allt som hänt.. Slutade med att vi somnade båda två och sov i över en timme.. Eller jag sov så länge iaf.. Sen fortsatt vi prata och jag fick honom på lite bättre humör.. Vill ju inte se honom ledsen.. Men vi skrattade då båda två innan han åkte här ifrån.. :) Vilket kändes riktigt bra!
Skönt att vi kan vara vänner och umgås iaf! :)

Ligger fortfarande på soffan, orkar inte göra ett smack idag.. Helt susig fortfarande eftersom jag fick lov att slänga i mig en hög piller till.. Inte bra, jag vet. Men jag står inte ut med denna smärta..
Ligger och funderar på hur allt kunde bli som det blivit.. Försöker trolla bort dom känslor som finns men det är inte det lättaste.. Men det är väl bara att fortsätta och försöka trolla, nån gång kanske man lyckas.. :) Önskar man kunde stänga av alla känslor tills man visste vad man skulle göra med dom. Men icke. Livet ska inte vara lätt att leva.. Så det är bara att bita ihop..

Fundrar även på julen.. Det är inte långt kvar dit nu och samtidigt som jag längtar som sjutton så känns det bara drygt.. Jag älskar julen och tycker det är så mysigt.. Men när man inte har någon att fira med så är det inte så kul längre.. Pappa firar inte jul längre, eller dom åker väl hem till Bodils mamma och äter mat och glor i flera timmar..Mamma och Magnus är barnlediga denna jul så dom ska inte göra nått speciellt för dom åker på julkryssning på annandagen.. Min syster ska väl fira med sin gubbe och hans familj.. Och då vart jag själv.. Två år i rad har jag firat jul på Skrubben.. Ganska kul faktiskt, men man ska väl kanske inte göra det till en tradition.. Speciellt inte efter förra julen då jag vaknade upp på en gul madrass på juldagen..  Julen före det, minns jag inte riktigt.. Men julen för 4 år sedan kom jag underfund med att min dåvarande pojkvän var otrogen mot mig.. Så dom senaste jularna har inte varit så där superduper roliga om man säger så..
Min mormor tycker att jag ska åka ner till dom redan före jul och stanna tills efter nyår och bröllopet. Men jag vet inte riktigt om jag känner för det.. Det brukar ju vara ganska kul att gå ut på juldagen!
Det lär väl visa sig hur jag gör.. Slutar väl att jag sitter här med en egen liten Jansson och massa köttbullar och kikar på Kalle Anka.. Är du också ensam på jul? Hojta så kan vi fira tillsammans.. Jag kan stå för maten.. Bara roligt om man kan fira med nån så man slipper sitta själv! :)


Nu ska jag krypa ner under täcket och fortsätta fundera,drömma och hoppas lite till.. Vem vet, det kanske funkar..

Ha en mysig kväll allesammans!


Puss

~livet går vidare~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0