Chockad!

Somnade mellan 4 och 5 i morse nån gång.. Vart väckt av telefonen, det va polisen som ringde.. Det skedde ju en knivskärning här i Borlänge natten till söndag, och tydligen så va det min kompis Markus.. Och polisen ville prata med mig angående det.. Jag stod ju och prata med Markus 10-15 minuter innan det hände.. Markus tjatade hur länge som helst om att jag skulle följa med honom hem, men jag ville hem i stället.. Tänk om jag hade följt med honom.. Vad hade hänt då? Det kanske inte hade hänt nått.. Kanske visste han om innan att det var nått som skulle hända och därför ville ha mig med hem för att han var rädd.. Nu hade han en jäkla tur och överlevde efter att en polis fått igång andningen på honom när dom kom till platsen och han hade opererats direkt när han kommit in till Falun.. Men vem vet vad som hänt om jag gått med honom, kanske hade jag råkat illa ut också. Eller så hade vi båda två kanske klarat oss.. Det hände knappt 100 meter från där vi stod och prata.. Det är hemskt och jag kan inte sluta tänka på det.. Jag mår jätte dåligt.. Varför följde jag inte med honom??


Tänker på dej Markus och hoppas du blir bra!  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0