Olika tankar och känslor

Jag längtar verkligen efter slutet på sommaren och hösten nu! Det är inte långt kvar och jag ser verkligen fram emot det! Man kan gå ut i skogen och plocka bär och svamp. I år ska jag plocka mycket svamp har jag bestämt mig för. De är ju så gott! Och jag har några bra ställen där det brukar växa en hel del svamp.. ;)
 
Och så det bästa av allt så klart. Hockeyn drar igång. Det ser jag verkligen framemot. Då har jag något att pyssla med nån kväll i veckan. Hockey är det absolut bästa som finns helt enkelt. Att man sen kan få vara med och hjälpa till och göra nått för föreningen gör det bara ännu roligare.
Att gå in genom dörren och genom korridoren med omklädningsrummen och känna den speciellt doften (hahahah) och höra allt hockeysnack, prata med nytt folk från olika lag, sitta på den där blåa bänken och vänta på påskrifter, kika på alla spelare som gör i ordning sina grejjer inför matchen, gå och äta en korv och titta på uppvärmningen för att sedan sätta sig vid datorn och vänta på att pucken släpps. Sitta där framför datorn alldeles intill sargen och höra ljudet från skridskorna, känna tacklingarna mot sargen, känna farten när dom far förbi på jakt efter pucken, höra hur det plingar till i stolpen eller ribban, för att inte tala om när pucken går in i mål för rätt lag. DET ÄR KÄRLEK DET! HELT UNDERBART!  ♥

Jag längtar som en tok. Hoppas att Horndal och mina planer går att genomföra och allt funkar som det ska. Då blir det ännu roligare. Vi behöver bara någon mer som vill hjälpa till under matcherna.. Så är du hockeyintresserad och lite datakunnig och är intresserad av att hjälpa till 1-2 eftermiddagr/kvällar i veckan under vintern så är du välkommen att höra av dig! Vi behöver all hjälp som vi kan få.. Eller känner du någon som skulle vilja hjälpa till.. Hör av er! Behöver någon som kan hoppa in och sköta onlinerapporteringen i fall jag skulle bli sjuk eller så och sen en som kan sköta grejjen som jag och Horndal håller på med.. Bildspel med övriga resultat och lite reklam och så.. Inget krångligt bara man lär sig och så.. :)

Idag har det varit en lång dag känns det som. Kunde inte sova riktigt i natt.. Somna nog inte förens vid halv 4 och men sov inge bra alls.. Gick upp vid 10.30 ungefär tror jag.. Sen åkte jag till AF i Djurås och fixade papparerna så ja får lite pengar förhoppningsvis och sedan åkte jag till jobbet.. Va riktigt segt att komma igång, men efter lite mat så gick det bra.. :) Vart kvar på jobbet till halv sex tror jag och sedan åkte jag upp till Tansen och prata lite med mamma och Magnus som ska vara där i några dagar.. Åkte sedan till hem till pappa och va där ett tag under tiden det regnade. Riktigt skönt med frisk luft igen! Åkte hem sen och så har jag bara setat här..

Mår apa rent psykiskt.. Vet inte varför, men allt känns jobbigt. Många tankar som snurrar.. Hatar att sitta här själv varje kväll. Är så trött på min lägenhet för tillfället. Har inte plats åt mina grejjer, ingen riktig garderob, jag flyttar runt alla grejjer hela tiden, de är inte färdigt i vardagsrummet, det ska målas och tapetseras i köket och hallen och det ska in nytt golv i hallen och köket.. Jag ville inget hellre än att göra i ordning allt så som jag vill ha det.. Men jag har inte råd.. Ekonomin går åt helvete. Vet inte hur jag ska ha råd med räkningarna framöver.. Ja vet att det var dumt att skaffa denna lägenhet innan jag hade en riktig inkomst. Men vad fan skulle jag göra.. Det funkar inte att bo hemma hos varken mamma eller pappa och jag hade ingen lust att bosätta mig i en bil eller ett tält.. Jag hade hoppats på att få ett jobb innan jag skulle behöva börja betala hyran, men det sket ju sig.. Har väl ett jobb nu, men det är inte särsklit bra betalt och detta kommer inte gå ihop alls.. Jag kan inte gå till Soc och få hjälp för att jag fick in pengar för ett tag sen som gick till bil köp och saker för att göra i ordning lägenheten.. Och jag vill inte att min mamma och pappa ska behöva betala för mig. Jag vill klara detta själv och jag vill leva mitt eget liv.. Men vad ska jag göra för att få det att funka? Jag får inget jobb för jag har ingen utbildning eller större erfarenhet från nått arbete.. Och jag har inte råd att börja plugga..
Jag vet att jag kanske borde spara pengar jag får så jag klarar mig när det krisar, men hur jävla kul är det när man är 20 år och bara sitta hemma och glo.. Jag vill umgås med mina vänner och göra roliga saker.. Jag vill gå ut och ta några öl i bland, jag vill ta en tur med bilen nånstans ibland, jag vill äta ute ibland, jag vill handla nya kläder och inte behöva gå i samma skit året runt.. Jag vill också köpa nått onödigt som bara står i nått hörn utan nån funktion..

Kanske fel att skriva om sånt här, har ju ingen aning om vilka som läser, men jag har känt länge att jag måste få ur mig det och att prata är inte min starka sida direkt.. Jag vill inte att nån ska tycka synd om mig eller hjälpa mig eller nått sånt. Jag ville bara helt enkelt får ur mig det. Jag har faktiskt mig själv att skylla för en hel del..

I morgon är det fredag och jag hoppas att det blir en bra dag! Börjar med tidig uppstigning för att hämta nycklar på förrådet och sedan ska det lämnas några kök.. Sen hoppas jag att det händer nått skojj till kvällen. Hoppas att hela helgen blir rolig för den delen.. Har inget planerat och det är bäst så, för annars blir man lätt besviken när det inte blir som det är tänkt..

Tänker avsluta med att säga: Mamma och Pappa och Syster, jag älskar er mer än nått annat på denna jord. Utan er vore jag inte ett skit. Skulle inte klara av att leva utan er. Tack för att ni ställer upp och hjälper mig när jag behöver det.

Detta vart ett långt inlägg med massa olika tankar och känslor. Men jag behövde verkligen få ur mig allt och det blev verkligen allt på samma gång.

Nu är det dags att sova!

Natti natt! <3

~snurr~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0