Recept.

Här kommer recepten som jag lovade!

4 port.
Halloumigratäng:
2 förp halloumiost
1 dl creme fraiche
2 dl grädde

1.Skiva halloumiosten och lägg i ugnsform, rör ihop creme fraiche och grädde och häll över. Grädda i 200 grader ca 20 min, man kan lägga folie över om det ser ut att bli bränt och ha inne i ugnen längre.

Jag skivade även lite röd paprika och hade på för att få lite mer smak! Det vart super gott!


Kycklinggratäng
4 port.
Ingredienser:
4 färska kycklingfiléer (eller en färdigrillad kyckling)
2 dl Creme Fraiche
2 påsar bearnaisesåspulver - kokas enligt förpackningen
2-3 msk Mango Chutney
ca 2 dl riven ost

Gör så här
Värm ugnen till 200 grader.
Strimla kycklingfiléerna, stek dem gyllenbruna, salta och peppra (eller bena ur kycklingen och dela köttet i mindre bitar).
Blanda ihop Creme Fraiche, bearnaisesås och mango chutney.
Bred ut kycklinköttet i en ugnssäker form och slå över såsen. Strö över den rivna osten.
Gratinera i ca 20 minuter, tills osten är gyllenbrun.

Jag hoppade över Mango Chutney och hade i lite HP sås istället, kommer inte riktigt ihåg namnet på den just nu!

Båda rätterna var super goda! Jag käkade sallad,paprika,rödlök och fetaost till! Det var grymt gott! Det är recept som går ut på bantnings metoden LCHF.. Lite kolhydrater och mycket fett! Tänkte prova om det funkar! Det är ju värt ett försök i alla fall! :) Kan ju fan inte bli fetare än vad jag är nu iaf! ;)

Nu ska jag sova tänkte jag!

God natt!

~dina ord gör mig glad~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0