70 år..

Hej på er trogna läsare som hänger kvar! :)

I fredags var de som sagt dags för Kvarnsveden att ta emot Älvdalen nere i Borlänge Ishall.. Det vart vinst med 10-4 och det var lika trevligt som vanligt där nere.. Hade bara förbannat ont i axeln, men de är som de är..

I lördags var det meningen att jag skulle vara chafför åt lite folk hit och dit, men kände att jag bara orkade ligga på soffan och ta de lungt.. Mådde inge vidare alls.. På eftermiddagen ringde Hanna och frågade om hon fick göra mig sällskap i soffan vilket hon mer än gärna fick.. Så när hon kom ner så tog vi en promenad till affären och handlade lite gott och så gick vi hem och lagade lite mat.. Vart hemgjort rotmos, julkorv och senapssås.. Gott så de riktigt knulla i mun.. Efter det så åkte vi till Maxi och handla lite som vi glömde när vi var på affären tidigare och sen åkte vi hem och duka upp med ost,kex,cola,chips,dipp,popcorn och säkert nå mer.. Kikade lite på Leksand-Växjö på tvn.. Snacka om att Leksand hade lite otur.. Vi la oss sedan och skulle kika på Sex & the City på 4an, men vi somnade strax efter kl 22 båda två.. Vi var dödströtta båda två.. Men vaknade redan kl 7 på söndagsmorgonen.. Men la oss och kolla på tv och småslumra fram till kl 10-11 ungefär..
Då gick vi upp och fixade lite käk..Eller det var väl Hanna som fixade det mesta.. Gott som fan vart det iaf! :)
Sen gjorde jag mig redo för hockey och så körde Hanna ner mig til ishallen..
Borlänge hade match emot Enköping.. Tyvärr förlorade dom, men de är väl sånt som händer.. Va riktigt roligt iaf förutom att jag hade feber och jätteont hela tiden.. Men med lite hockey så mår man lite bättre.. ;)
Efter hockeyn så kom Hanna och hämta mig och så åkte vi hem och ringde 1177.. Dom tyckte att jag skulle ta min mage och åka in till akuten för att kolla upp så det inte var nån infektion eller nått.. Men väl inne där så såg allt jättebra ut.. Både undersökning och prover, så det var bara att åka hem igen vilket kändes riktigt skönt.. Väl hemma så åt vi lite ost och kex och sedan så sov vi..
Imorse hade jag ingen lust alls att gå upp.. Kände att det var riktigt kallt ute och att gå ut och stå och frysa och huttra och skrapa rutorna på bilen när man har grymt ont i såret i magen var inget som lockade mig.. Å sitta och spänna sig och frysa hela vägen till Djurås skulle ju inte göra saken bättre. Så jag valde att ligga kvar i sängen och sova en stund till..
Har bara tagit det lungt idag, lagat lite mat tills Hanna kom hit efter jobbet och så har jag varit och hämtat lite hästkorv åt mormor och morfar och tvättat.. Och nu sitter jag här och funderar lite..
Fyller ju år på lördag tydligen..Inget jag ser framemot.. Känns fan som jag är 70 redan.. Men jaja.. Tydligen så är det några som tänkt komma hit och fika/äta lite den dagen.. Skulle vara väldigt trevligt och veta vilka som tänkt kika förbi och vilken tid ungefär så man kan planera lite..
Mellan kl 10.45 och kl 16 så är jag inte hemma.. Jag ska nämligen vara på mitt absoluta favoritställe då.. :P J20 har match och det tycker jag passar utmärkt.. :) Så före eller efter de är det som gäller.. Helst efter.. Men det vore trevligt och vet hur många som tänkt kika förbi.. Jag har ju inte världens största lägenhet precis..  Vem som helst får nartuligtvis komma hit.. Behöver inte vara för att gratta mig, ni får komma och fika iaf.. Haha Bara kul med lite sällskap för en gångs skull! :) Jag förväntar mig inte att få nå presenter eller nå sånt, önskar mig bara konstiga saker iaf, men dom vet bara en preson om.. Hahah Bara glad om jag får besök! :) Fast jag skulle ju inte klaga om jag blir själv heller.. Börjar faktiskt trivas med att bara sitta hemma och gotta mig framför tvn.. :P Hahah

Nu ska jag lägga mig och glo på lite tv och sova.. Ska tvinga mig själv till plugget i morrn! Måste dit.. 

God natt mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0