Hockey och operation!

Mitt liv rullar på precis som jag vill! Massa hockey hela tiden!

I lördags så var det J20 match och dom vann med 3-1 mor Örebro.. Väldigt kass domare och lite små grinigt, men kul.. Leksand vänn även borta mot Malmö med 5-2 vilket kändes väldigt gött..
I söndags spelade Borlänge borta mot Arboga och jag och pappa var dit och kika, vart tyvärr förlust med 2-0 men det var kul att göra något med pappsen.. Inte varje dag det händer..
Måndagen var en hockeyfri dag vilket var väldigt tråkigt, men i tisdags så hade Häradsbygde match hemma mot Hofors så jag och mamma var dit och kikade.. Va en helt värdelös match men det var kul att se Jensa och Huokko spela lite, fast det var nog de sämsta jag sett från dom nångång.. Haha
I onsdags så lirade Borlänge hemma mot Ore.. Var en väldigt spännande match som Borlänge tog ledningen i med 2-0 men i slut minuterna så tog Ore över matchen och vann första perioden med 3-2 och då förstod jag att det var så gott som kört för Borlänge. Men dom kom igen och när slutsignalen kom så stod det 5-5, men Ore tog extra poängen tråkigt nog..
I går så var det operationsdags för min del.. Allt gick hyfsat snabbt bara vi hittade till rätt avdelning.. Vart sövd vid kl 9.30 och vaknade vid 11.30 om jag inte minns helt fel.. Sen låg jag på uppvaket i två timmar ungefär.. Hade ruggigt ont i magen och fick massa smärtstillande, men vägrade somna för jag ville upp på avdelningen så fort som möjligt.. Väl där uppe så kom mamma och höll mig sällskap och sedan åkte hon efter en stund för jag kände att jag inte villa åka hem igår.. Mådde inge bra alls och var helt väck av allt gott jag fått i mig.. Lyckades väl sova till och från, men de var ett jävla tjatande om att jag skulle kissa..Jag hatar när dom tjatar om det..
Fan jag är inge kissnödig men ändå så skulle dom undersöka om jag hade nå urin i blåsan och det var inte lite hårdhänta dom var, hade jag varit lite piggare så hade dom fått höra på ett och annat, men man har inte så mycket ork när man ligger där.. MEn men, sov till och från under natten och vaknade kl 6 av att dom tog tempen och sedan så somna jag om och sov till kl 8 då det var frukost.. Fick fjälllimpa från Päras och en tallrik fil..Riktigt mumsigt faktiskt, sen gjorde jag mig redo att åka hem.. Mamma kom och hämta mig strax efter klockan 9 och sen körde hon hem mig och tog bussen hem och jag har legat och sovit till alldeles nyss ungefär.. Pappa och Magnus var förbi med lite mat åt mig också.. Sitter och laddar för lite hockey nu..
Kvarnsveden lirar hemma mot Älvdalen och jag ska ta ena båsdörren.. Är kanske inte riktigt upplagd för det idag, men jag är hockeyberoende och måste få se lite hockey.. :P

Nu ska jag ställa mig i duschen och försöka få ur alla tovor i mitt hår.. Fy fan hur jag ser ut.. Allt tack vare den där jävla skiten man måste tvätta sig med innan operation.. Mitt hår blir omöjligt att borsta ur bara av vanligt schampoo och de där är ju tio gånger värre och inte blir de bättre av att man haft mössa eller att ha legat och trynat i en säng i ett dyng ungefär.. Haha Slutar väl med att jag får ringa efter nån med en rakapparat.. Haha
Tur det finns mössor i värsta fall! Haha ;)


Ha en bra dag allesammans!

Pöss pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0