Mitt liv, mitt allt!

En paus på 24 timmar, räcker inte det? Hahah Egentligen inte, men jag måste fan skriva av mig innan jag blir knäpp.. Jag studsar ju runt här hemma som en boll.. Hahah Jag är så jävla glad! Egentligen fattar jag inte varför, men så är det iaf!

Hockey har varit en del av mitt liv i 10 år ungefär. I början var det bara Leksand som gällde. Var upp på i stort sett varenda match och var på många borta matcher. Stod alltid i klacken och gapa så jag fick ont i halsen. Det var det bästa jag visste och eftersom jag inte haft så mycket vänner och haft det väldigt jobbigt psykiskt tidigare så var det länge det enda jag levde för. Låter kanske jävligt töntigt/barnsligt. Men det var så det var. Det var det enda jag såg framemot. När jag flyttade till Borlänge för första gången för cirka 5 år sedan så var jag inte på så många Leksand matcher, dels för att jag mådde väldigt dåligt och hade ont i kroppen hela tiden. (Var då jag fick min vitaminbrist.) Men jag började gå och kika på Borlänges hemma matcher. Det var också riktigt roligt och såg framemot varje match. Var inte på varenda men var dit så ofta jag hade råd. Annars följde jag dom på text-tv. :) Sedan flyttade jag hem igen och började väl besöka Ejendals igen lite oftare men inte varje match, men jag tyckte förtfarande att det var lika roligt. Har alltid velat jobba/göra något med hockey eftersom jag verkligen älskar det.. Så när jag träffade Peter för 2 år sedan och han frågade om jag vill lära mig och sköta onlinerapporteringen på Borlänges Alags matcher så kan jag lova att jag vart väldigt glad. Nervös också förstårs, men jag såg framemot det.. Brukade ju redan vara där nere och kika på deras matcher då eftersom min favorit spelare Jens Nielsen börjat lira där.. Men jag hängde på Peter och lärde mig sköta onlinen och efter ett litet tag kom jag in i de där och började ta matcherna själv och det gick bra.. Det är inte så svårt, men det är en hel del man måste tänka på och komma ihåg för att de ska bli rätt! Det har bara blivit roligare och roligare för varje match och nu denna säsong har jag bara missat en J20 match som Peter tog och sedan har han tagit några perioder här och där när jag haft ont i ryggen. Jag har börjat åka på borta matcher också vilket är jävligt roligt. Har tyvärr missat att besöka Enköping och Lindesberg (Lindlöven) denna säsong.. Men det kommer väl fler chanser. :)
Varje matchdag är jag superglad och är riktigt ivrig på att få komma iväg och sätta igång allt.. Vet helt ärligt inte varför de är så förbannat jävla roligt och varför jag blir så jävla glad.. Men jag älskar det verkligen.. Det är ganska sjukt egentligen, för hur normalt är det att bli så här jävla glad och lycklig av en hockey match.. Kanske inte ser så glad ut när jag sitter där och tokfryser eller sitter och väntar på ett papper eller så, men inombords så är jag så lycklig så jag nästan spricker.. Börjar fundera på om det är nå skit i korven som gör en knäpp, men då borde ju alla bli som jag, men de är bara jag som är som jag är.. Hahaha
Efter dagens match så blev det ju inte bätrre precis.. Åkte dit till kl 16.30 redan för jag längtade så.. Hahah Fixade i ordning allt i lugn och ro och gick över med papprerna och satt mig och vänta.. Småpratade med lite folk, spanade in snyggve.. (Finns en som jag tycker är förbannat jävla snygg, olagligt snygg nästan, så lite får man ju spana iaf.) Sedan gick jag och la in allt i datorn och gick tillbaks för att få underskrift, småpratade och spanade lite till och gick sedan och fixa i ordning alla papper inför matchstart.. Slängde sedan i mig en korv.. Finns ingen korv som är godare än kokkorv på hockeyn! Idag hade jag kunnat äta tio stycken för det var så gott, men nöjde mig med en! Inväntade sedan Olander, den bäste och roligaste! Satt sedan och inväntade nedsläppet..
Det var en väldigt svängig match och jag var helt säker på att Borlänge skulle förlora mot Valbo, men efter att ha vänt 5-3 underläge till 5-5 så kändes det väldigt lovande.. Och när dom sedan gjorde 6-5 med två minuter kvar så hade jag god lust att ställa mig och hoppa och skrika av lycka, men lite får man ju lugna sig.. ;) Haha Och dom höll tätt dom sista minuterna och när slutsignalen gick så ville jag gå ut på isen och krama sönder dom allihopa av lycka.. Haha Gick sedan runt med ett fånigt leende resten av tiden i hallen och i bilen hem så är jag glad att jag och radion var själva.. Hahah
Alltså jag vet att det låter helt jävla mongo och att jag är helt jävla mongo. Men jag vet inte hur fan jag ska beskriva känslan som finns inom mig.. Detta är fan det jag lever för. Det är det enda som håller mig kvar i den här staden.. Sjukt att hockey kan få en att må så jävla bra och få en att glömma allt annat för en stund.. Okej om jag hade spelat själv så hade jag väl kunnat förstå det lite bättre, men jag är bara en liten åskådare.. Men jag gör något jag älskar och det tänker jag fortsätta med livet ut! Tack för att jag fick chansen att göra detta, det kommer jag leva länge på! För så länge dom vill ha mig kvar, så tänker jag stanna kvar.. Jag älskar Borlänge Hockey! Nu jävlar ska vi krossa Ore och ta oss till Allettan! Vet att vi fixar det! Fortsätter dom spela som dom gjorde i den sista perioden idag, så blir det jävligt bra i slutändan!

Nu ska jag fortsätta studsa runt lite med det här fåniga leendet på läpparna..
Som jag sagt tidigare, jag är inte frisk över huvudtaget, men jag bryr mig fan inte ett jävla skit i vad ni tycker! Jag älskar hockey och det är fan det enda som får mig att fortsätta gå upp på morgonen! För nått annat har jag fan inte ska jag tala om. Allt annat är skit just nu och jag vet inte hur länge till jag skulle klara det utan att få känna denna lycka emellan åt! Mitt liv är ett helvete, jag äger inte ett jävla öre,  jag har fan inte ens råd att köpa långkalsonger eller tanka bilen, men det skiter jag fullständigt i för jag älskar att sitta i Borlänge Ishall och frysa arselet av mig och hoppas på att jag ska ta mig hem utan att få soppatorsk! Jag har problem med min rygg, och är förkyld för jämnan nu för tiden.. Feber går upp och ner och ena dagen mår jag skit, andra dagen ännu sämre.. Men jag orkar fan inte bry mig.. Hockeyn är allt som får mig att stanna kvar här.. Det är de enda som är värt nått i dagens läge!

Nu fick jag nog ur mig alla känslor! Härligt!

Tack och god natt!

~dina ögon~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0