Ta de lugnt!

Efter att ja skrivit förra inlägget så gick jag och la mig och läste lite. Sedan så gick jag ner och tröka lite och sen gjorde jag chokladbollar! Mums va gott de var.. Hehe Sen så gick jag med morfar och hundarna upp till danskarnas stuga.. Morfar skottade av lite där och kollade så att det var varmt i stugan och så gick vi hem igen.. Plogen har inte varit här ännu så det var väl 2-3 dm på vissa ställen att pulsa i..
Anledningen till att vi var upp till danskarna var för att dom kommer hit i kväll, eller dom har nog redan kommit, men morfar har lovat att skotta och se till så de är varmt där! :)
När vi kom in igen så tog jag mig en tallrik nygjord tomtegröt och så klädde vi granen och sen så käkade vi några skinkmackor.. Riktigt mumsigt! Sen har jag bara tagit det lungt.. Va ut och mätte hur mycket snö de va ute och de visa 45cm.. Men de är mer på vissa ställen och mindre på andra.. Det blåser ju rätt skapligt här så det yr ju runt de mesta bara.. Men mysigt är det och det snöar fortfarande!

Nu ska jag bädda ner mig och läsa lite eller kolla på en film!

Nattinatt! Hoppas ni läsare får en fin jul tillsammans med nära och kära! Ta det lungt i trafiken också!

Pusspuss


~knäppt~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0