Mera shopping!

Jaha, då var denna dag snart slut..
När vi var inne i Nybro idag så gick jag och mormor runt och kika i affärer.. Hittade två jättefina tunikor till priset av en, så det var väl lika bra att slå till tyckte jag.. När jag sedan gick över torget där dom hade torghandel så hittade jag en huvtröja som såg snygg ut, så den ska jag nog handla på torsdag om vi ska in till Nybro då. Slank sedan in på en skoaffär och kikade lite och hittade ett par snygga skor i min storlek.. Gick sedan till VC där dom gjorde rent såret, tog prover och lite sånt.. Dom va lite oroliga över min mage, men jag skulle återkomma om det inte blev bättre.. Efter besöket där så gick jag tillbaks till skoaffären och då hittade jag ett par andra skor som va snygga så det fick bli dom som fick följa med mig hem.. Nu ska jag vänta till mellandagsrean och kika efter jacka och det då i stället.. Jackor är ju inte så billiga så om man kan komma undan lite billigare i mellandagarna så är jag nöjd.. Vill egentligen inte trängas med massa folk då, men vi ska ändå in till Kalmar då för att handla och lillfisen.. Så jag får väl stå ut.. Kanske även har tur och kan hitta nå byxor.. Skulle vilja ha ett par snygga mysbyxor som man kan vistas ute i.. Haha Inte alla dagar man känner för att ha jeans på sig.. Men måste ha ett par jeans också.. Dom ja äger nu blir så stora så fort man använt dom några dagar i rad efter tvätt.. Å jag kan liksom inte springa och tvätta dom varje dag.. Å jag har ingen lust att gå med byssorna i knävecken!

Ni som känner mig vet hur mycket jag hatar att gå i klädaffärer och handla och så.. Men nu är det faktiskt riktigt roligt. Har kommit på vart det finns kläder jag gillar, vart jag hittar rätt storlekar och lärt mig att ha lite tålamod och inte bara ta första bästa som dyker upp.. :P

Rätt bra faktiskt att fylla år så nära jul.. För då får man en hel del pengar till att handla vad man vill.. Iaf i min släkt!  :) Sen fick jag även besked från FK idag att jag får bostadsbidrag.. Det gillas skarpt! :) Så nu överlever jag denna månad utan att behöva be om hjälp! :) TACK! :)

Nu ska jag ta lite glögg och värma mig tror jag.. Är jättetrött och frysen.. Får se om jag kan sova i natt när de är fullmåne!

Pusspuss


~like~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0