Julafton!

Igår efter jag lagt mig så kikade jag på en film, Kommisarie Späck.. Den va väl sådär.. Hade jag varit övertrött så hade jag nog skrattat en hel del. Men jag var väl inte riktigt på rätt humör igår kväll.. Efter filmen så läste jag lite och sen vart det en del snack i chatten.. Vissa människor känner på sig när jag ska släcka lampan och sova.. Haha, men inte gör de mig nått.. Trevligt med lite skratt ibland! :) Sen lyckades jag inte somna förens fram emot kl 4 nån gång.. Hörde plogen köra förbi några gånger strax efter kl 3 och sen minns ja inte så mycket mer..

Vart väckt strax innan kl 10 och då var det bara att kliva upp.. Kände direkt att huvudet inte ville vara med i dag heller så jag tog några alvedon och så nångång efter kl 11 kom morbror med familj hit! Vi käkade gröt och skinkmackor, sedan så öppnade barnen lite julklappar och till och med jag fick två paket.. En påse Toblerone och ett paket med skraplotter.. Vann på alla lotter.. Vart ju bara småvinster med de är ju kul de med! :)
Strax efter det så åkte dom hem och vi gick och la oss och vilade.. Jag däckade på två röda ungefär och sov underbart skönt i två timmar och när jag vaknade så var migränen borta!
Sen så lagade mormor mat och strax innan kl 18 så käkade vi och sen satt vi oss och kollade på tvn.. Kikade på Morden i Sandhamn.. Dom hade spelat in avsnitten som gått i veckan.. Och så kikade vi på Svensson Svensson och lite på Hälsoresan! Till de så åt vi ost och kex och peppekakor och must! Mumma! Och nu har jag precis bäddat ner mig i sängen! Ligger och smaskar på lite körsbärstomater och julmust! :P Ska lägga mig och läsa lite tänkte jag.. Börjde på boken "Den innersta kretsen" här om dagen! Det är ju också från Sandhamn, den fristående uppföljaren till "I de lugnaste vatten". Alltså de som visades på tvn! Riktigt bra böcker faktiskt och det var de jag såg på tvn också.. Nu känns de som man kan få ut lite mer av boken när man kan använda ansiktena i filmen och så, om ni fattar vad jag menar.. Haha..

Hoppas ni haft en bra julafton allesammans! Och hoppas ni får en fortsat trevlig helg!

Puss och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0